سحام نیوز – معاون پارلمانی دولت اصلاحات در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: به دلیل آرای شکننده احمدی نژاد نسبت به دور قبل، وی ملاحظات را کنار گذاشته و در یک اقدام غیراخلاقی برای کسب آرا از امکانات دولتی استفاده می کند. در حالی که در دوره های قبل رئیس جمهوران در اینگونه موارد مراعات می کردند.

مشاور کروبی افزود: بدون هیچ ملاحظه ای در این دور از انتخابات ریاست جمهوری، صداوسیما و تمامی امکانات دولتی در خدمت رئیس جمهور فعلی قرار گرفته است.

محمدعلی ابطحی با بیان اینکه حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای موجب پیروزی اصلاحات در این دوره خواهد بود، گفت: بی تفاوتی صداوسیما به امر انتخابات و عدم ایجاد هیجان در جامعه، جزیی از پروژه حکومتی برای کم کردن مشارکت مردم در انتخابات است.

این فعال سیاسی اظهار داشت: در این دوره از انتخابات بسیاری از برنامه هایی پرجاذبه همچون مناظره هواداران و نمایندگان کاندیداها حذف شده است.

ابطحی تصریح کرد: به دلیل محرومیت کاندیداها درارائه برخی از معضلات و کمبودها، نمایندگان و هواداران آنان بسیار صریح تر می توانند به بیان مشکلات و نقطه ضعف ها بپردازند.

معاون پارلمانی دولت اصلاحات با اشاره به اینکه محدود کردن کاندیداها تنها برای کاهش مشارکت مردم است، گفت: برای اولین بار در طول تاریخ انتخابات، احمدی نژاد در یک انتخابات دو مرحله ای به ریاست کشور رسید که اکنون نیز بعد از طی یک دوره چهار ساله، آرای وی از دور گذشته نیز شکننده تر است و تنها یک مجموعه ثابت به رئیس جمهور فعلی رای می دهند.

مشاور کروبی افزود: صداوسیما سعی دارد با یک کار برنامه ریزی شده مشارکت مردم در انتخابات را کاهش داده تا این افزایش، مجموعه ثابت رای دهندگان به رئیس جمهور فعلی را تحت شعاع قرار ندهد.

ابطحی اظهار داشت: کاندیداها باید ضمن متقاعد کردن صداوسیما از امکانات مختلف رسانه ای، اجتماعات و امکانات و ارتباطات اینترنتی استفاده کنند.// سعیده ساعدی



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا